Wat zijn de consequeties bij het flashen van android?

Ik zou graag de 4.4 Cyanogen mod kitkat rom willen installeren maar weet niet wat de consequenties ervan zijn. — Ik gebruik een Samsung Galaxy Trend Lite.

Weet jij het antwoord?

/2500

Voorzover ik kan zien, is CyanogenMod niet beschikbaar voor de Galaxy Trend Lite. Het flashen van je smartphone gebeurt geheel plaats op eigen risico. Wat er mis kan gaan, is dat je apparaat "brickt" oftewel vastloopt. Wat je in zo'n geval moet doen, is een rom pakken (de originele bijvoorbeeld) die wel werkt en het opnieuw proberen. Dan zul je je smartphone weer kunnen gebruiken. Eventueel kun je de rom die je wilde uitproberen, dan opnieuw flashen. Wellicht heb je in eerste instantie iets verkeerd gedaan, of een handleiding gevolgd die niet 100% klopt, waardoor je pas bij de tweede poging je smartphone succesvol flasht. Indien je een rom pakt die experimenteel is, dan zul je niet over alle functies van je smartphone beschikken. In zo'n geval kun je wederom niemand aansprakelijk stellen. Lees dus van tevoren goed wat de status van de rom is.

Bronnen:
http://forum.cyanogenmod.com/topic/83965-c...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100