Hoe krijg ik de instelling terug waarmee ik met mijn Samsung Galaxy S4 Zoom foto’s direct naar het geheugenkaartje kan wegschrijven?

De instelling waarmee ik met mijn Samsung Galaxy S4 Zoom foto’s direct naar het geheugenkaartje kan wegschrijven is onvindbaar, c.q. helemaal verdwenen.

Daar kwam ik achter toen ineens bleek dat het geheugen van mijn Samsung S4 zoom vol was: de foto’s en video’s worden niet meer op het SD-kaartje opgeslagen, maar in het interne geheugen. De optie om die weer aan te passen is weg.
Het geheugenkaartje is wel in orde: ik heb alle foto’s er naderhand heen kunnen verplaatsen, maar dit is wel een hoop extra gedoe.

Toegevoegd na 2 dagen:
Inmiddels ben ik er uit dankzij de Samsung helpdesk.

Je moet scrollen na twee keer het tandwieltje (instellingen) te hebben aangeklikt in van de camera-app en vervolgens scrollen (het was niet duidelijk dat dit kon...).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vermoedelijk heeft dit te maken dat er te weinig geheugen beschikbaar is op de MMC. Als deze voldoende ruimte heeft zal deze optie waarschijnlijk weer beschikbaar zijn. Als dat wel het geval is kun je altijd proberen de instellingen te resetten.