De standaard opladers van Apple zijn snel laders.
1500 tot soms wel 2200 mah.
De accu is snel vol maar ook snel leeg.
Een trage lader. Onder de 1000mah is beter. Laden duurt langer maar de accu blijft langer vol.

Wat je vriend zegt is deels waar.
Hoewel de accu geen geheugen meer hebben.
Dat houd in dat het niet uitmaakt wanneer je ze oplaad is het met het gebruik van een snellader goed om soms de accu tot onder de 10% te lateb komen.
Wanneer hij dan met een traag lader word opgeladen heb je het meeste profijt van de accu.
Niet elke dag te is weer slecht.

Ik zelf gebruik een traag lader al vanaf het begin en kan er zonder gek mee te doen 1,5 dagen doen met 1 acculading.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is zelfs goed om je iphone af en toe helemaal te ontladen, dus te gebruiken tot deze vanzelf uitvalt.
paulus811
9 jaar geleden
Ik snap dat je vriend dit misschien zegt omdat je telefoon dan kan uitvallen, maar dit is geen probleem. Gewoon aan de oplader leggen en het is weer in orde. :)