Is het schadelijk om een iPad de hele nacht te laten opladen?

Ik heb mijn ipad de hele nacht in de oplader laten zitten. Is dat erg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

De laadadaptors van tegenwoordig laden een accu met inteligente elektronika.
Dat betekent dat onder andere de laadspanning in de gaten wordt gehouden.
Wanneer deze op een bepaalde spanning komt, zal de laadstroom worden
terug geregeld.
Deze stand noemt men "druppelladen".
Hierdoor zal de accu nooit kunnen overladen, wanneer dit wel het geval is,
zal de accu spoedig overlijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, tenzij de accu defect is. Bij een gezonde accu is vol vol en stopt het laadproces.