Hoe kun je een toetsenbord op een Nokia toestel van Azerty naar Qwerty krijgen?

Vandaag tijdens het sturen van een Whatsappje heb ik blijkbaar één of andere toetsencombinatie weten in te drukken waardoor de toetsenbord-indeling op mijn Nokia van Qwerty in Azerty is verandert.

Ik wil hem nu toch heel graag weer terughebben in Qwerty, maar krijg het niet voor elkaar.

Ik heb het al geprobeerd met uit en weer aanzetten, heb al iets met de toetsenbordinstellingen geprobeerd (zowel gekozen voor Nederlands, als Nederland/Belgisch en Verenigde staten... niets).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou echt het laatste moeten zijn zou ik zeggen. Is het trouwens alleen in whatsapp, of nu voor alles in je telefoon, dus ook SMS bijv.?

Het beste antwoord

Daarvoor ga je naar Instellingen -> Toetsenbord en dan klik je op (+) Toevoegen.
Selecteer daar Nederlands, en klik op het bevestigingsvinkje.
(Kennelijk staat jouw toestel nu op Nederlands (België) en houdt dat AZERTY in).

Als je meerdere toetsenborden geselecteerd hebt, kan je links naast spatiebalk van taal wisselen. Zo kan je eenvoudig het toetsenbord van AZERTY naar QWERTY en andersom wijzigen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Tip: Als je een vooraf geïnstalleerd toetsenbord wilt verwijderen, tik je op de taal die je niet wilt gebruiken en houd deze vast. Vervolgens tik je op verwijderen.

De toetsenbordindeling en de woordsuggesties wijzigen op basis van de geselecteerde taal. De taaltoets wordt alleen weergegeven als er meer dan één schrijftaal is geselecteerd.
Amadea