Ben van plan een sgs5 aan te schaffen. Mijn vraag: hoe laad je best de batterij voor eerste gebruik op? Toestel uitgeschakeld en superlang opladen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er af halen zodra hij 100% is, anders dan word de accuduur steeds korter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hierboven is al een passend antwoord gegeven. Het schijnt dat je een batterij als het ware moet trainen. De eerste ongeveer 5x dat je je telefoon gebruikt, moet je hem volledig opladen (100%) en volledig leeg gebruiken (0%). Zo zal je het maximale uit je batterij halen. Zelf laad ik mijn telefoon elke nacht volledig op. Ook als hij niet volledig leeg is. Ik wil niet op helft van de dag zonder batterij zitten. Een nieuwe batterij na verloop van tijd is ook niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je moet hem eerst gewoon opladen als hij uit is totdat hij 100% is. Daarna iedere keer weer opladen bij 80% t/m 97%. Op die manier gaat de batterij langer mee. En eens per maand helemaal leeg laten lopen als hij aanstaat en als hij daarna aan de lader zit weer gelijk aandoen. Daarna gaat de accu lang mee.