Waarom doet mijn smtp-server op mijn iPhone het niet?

Ik heb een website bij Hostnet. Ik kan via mijn iPhone altijd de webmail ontvangen, maar vaak verzend hij de uitgaande berichten (De SMTP server dus) niet . Hebben meer mensen dit probleem met HostNet (gehad) en weet iemand wat er tegen te doen valt? Want af en toe doet hij het wel, heel vaak niet. En heb dan geen zin om elke keer het account te verwijderen en dan weer toe te voegen etc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vaak helpt het als je de authenticatie voor deze smtp server aanzet, dit mechanisme voorkomt dat gerelayed kan worden vanaf een ander (sub)netwerk waardoor spammers vrij spel krijgen, zo men voorkomt dat vanaf een 'vreemd' netwerk geen mail verzonden kan worden als je geen internet abonnement hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Normaal gesproken waar je de SMTP server specificeert met hostname of IP adres.