Waarom herkent mijn smartphone de oordopjes niet meer?

Als ik mijn oordopjes in mijn gsm doe dan herkent de gsm af en toe de oordopjes en daarna weer niet, als er maar een kleine beweging veranderd bij de ingang terwijl ik mijn oordopjes erin heb dan valt de muziek weer uit want dan vind hij de oordopjes niet. Soms wel, soms niet. Laatste tijd bijna helemaal niet, tenzij ik heel hard druk op de plek waar de ingang zit, maar bij weer een kleine beweging doet hij t weer niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een oorzaak kan zijn dat er een stofpluis in de 3,5 mm aansluiting zit zodat de plug niet diep genoeg steekt.
Met een speld is een dergelijk pluisje gemakkelijk uit het gaatje te trekken.