Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan mij micro sd kaartje van 64 gb niet gebruiken in mijn telefoon, kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb de sd kaart al meerdere keren geformateerd, echter met weinig succes. Als ik de kaart in NTFS heb staan, kan ik er alles opzetten, maar wanneer ik die dan in mijn telefoon stop, zegt hij dat de kaart beschadigd is en vraagt hij of ik hem wil formatteren. Wanneer ik dat doe, zie ik later op mijn computer dat de kaart in FAT32 staat. Dit is ook het formaat waarbij op internet overal word gezegd dat ik het in moet zetten, alleen wanneer het in FAT32 staat, kan ik er niet meer dan ongeveer 5 gb op zetten. Ik loop vast, kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
657

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het klinkt dat het OS van je telefoon alleen met FAT32 om kan gaan en niet met NTFS. Het maximale aantal gigs met FAT32 is 32GB. Waarom er maar 5GB beschikbaar komt kan ik niet zeggen. Je moet echt even aangeven wat voor telefoon en welk OS je hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de specs gevionden en er wordt aangegeven dat er een 64GB MicroSD kaartje in mnoet kunnen. Ik heb nog nergens op het web gevonden dat er problemen mee zouden zijn. Terug naar de shop?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat FAT32 maar 32 GB aankan?
De bestanden van FAT32 kunnen per bestand maximaal 4 GB zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@wdhbgs je hebt gelijk, vergissing mijnerzijds.
Ondersteund jouw telefoon wel een 64GB kaartje?
Sommige telefoons bieden ondersteuning tot een aantal GB wat ze kunnen lezen.
Fat32 heeft een limit tot 4GB. Dat zou de reden zijn waarom je maar ongeveer 5GB zou zien. NTFS heeft daar geen moeite mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding