Mijn scherm (Iphone 4S) zit los, wat te doen?

Ik heb een Iphone 4S gekregen waarbij het scherm compleet kapot was, na enige tijd viel het glas eruit en heb ik hem laten repareren. In het begin van de home-button een beetje lastig maar dat ging snel over. Tijdens het typen hoorde ik gekraak en ik duwde op de hoeken van de Iphone en (tot mijn schrik) zat deze los.
Ik zit er nu al een tijdje mee en het werd nu wel heel erg. Soms zit hij vast en komt er een paarse vlek op het scherm omdat het scherm (op een of andere manier) het lcd raakt...
Het scherm steekt soms 1 of 2 mm uit en het is echt heel erg raar om te zien...

Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Wat je moet doen? Gaan klagen bij degene die hem gerepareerd heeft en dat slecht heeft gedaan. Het scherm zit gelijmd op de body en zo te horen laat de lijm nu al los.
escape
10 jaar geleden
Als uw scherm los zit, is dat niet fijn. Maar gelukkig kunt u het gemakkelijk
zelf repareren. Het enige wat u nodig heeft zijn de tools om uw iPhone te openen en instructies (zie bron).

Wellicht klinkt dit voor u als gekkenwerk, aangezien de gemiddelde Nederlander niet graag zelf zijn dure elektronische apparaten open schroeft maar dit overlaat aan een zogenaamde "specialist" (in uw geval de reparateur die eigenlijk uw iPhone alleen maar verder heeft kapotgemaakt). Toch zijn juist deze mensen vaak veel minder vaardig, en vooral veel te snel en onprecies, als ze uw iPhone repareren voor puur een betaling. Op internet daarentegen vindt u honderde instructies over hoe u zelf uw iPhone kunt repareren en hiervoor kunt u juist zo veel tijd nemen als nodig is. Er zijn zelfs complete websites die zich specialiseren in hulp bij thuisreparaties. Als u de instructies correct opvolgt is het risico dat er iets fout gaat verder nog zo goed als 0%.

Om terug te keren op uw specifieke probleem; allereerst zult het loszittende scherm los moeten halen van uw iPhone (zie bron voor instructies). Eenmaal losgemaakt, zult u zien dat het scherm eigenlijk bestaat uit twee onderdelen: het daadwerkelijke LCD-paneel en het zogenaamde frame (zie het frame foto) daaromheen. In uw geval zal het frame een beetje loszitten van het LCD-paneel. Gelukkig kunt u simpelweg door een dun laagje secondelijm aan te brengen op de plaatsen waar het LCD-paneel in het frame past, deze twee onderdelen weer stevig aan elkaar laten zitten.
Wanneer de lijm na enkele seconden gedroogd is, rest u enkel nog om het scherm op dezelfde manier te installeren op uw iPhone als deze er voorheen zat.

Bij elkaar kost dit alles ongeveer een uur aan "sleutelen", enkele euro's voor een zogenaamde iPhone opening toolset en een beetje zelfvertrouwen...
Dit alles wat nodig is om uw iPhone qua scherm weer zo goed als nieuw te maken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is dit een goed idee? Ik vind het nogal eng om mijn hele scherm eraf te schroeven ;P.
Bovendien ben ik ook niet echt een iphone pro.