Wat te doen als 'Android-systeem' je batterij leeg trekt

Android-systeem trekt m'n batterij leeg, waar zit dit in? Zie screenshot.

Toegevoegd na 2 uur:
Screenshot toegevoegd.

Zodra ik geen apps gebruik gaat het goed, net zat ik even op facebook(en dat kan ook een andere app zijn) en dan keldert de batterij van 50% naar 14%.

De ene android systeem rond de 10% is gezond, maar die andere rond de 50% klopt echt niet en ik heb geen idee waar die vandaan komt. Alsof er kortsluiting gemaakt wordt zodra je apps gebruikt..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Óf:

- Je herstelt fabrieksinstellingen van je toestel
- Je gaat naar locatie-instellingen en zet daar iets van "GPS data verzenden naar Google" uit. Als je überhaupt geen GPS gebruikt, dan kun je het beste alles uitzetten om nog meer stroom te besparen. GPS moet nog prima werken wanneer je "data verzenden naar Google" uitzet (alleen Google Now geeft dan eventueel een melding, indien relevant).

Ik heb zelf ook vaak last gehad daarvan, en soms lag het aan het verzenden van locatie data naar Google. Soms gaat het ook vanzelf weg, maar hier wil je natuurlijk niet op wachten. Als beide geen resultaat oplevert, zou ik naar de winkel gaan waar je je toestel hebt aangeschaft (indien webshop: een mailtje sturen).