kan ik mijn kapotte mobiele telefoon op mijn aansprakelijkheidsverzekering verhalen?

Vanmorgen heeft mijn zoon van net 3 mijn telefoon op de plavuizen laten vallen. Bij navraag in de winkel en op internet zoeken blijkt dat het repareren van het scherm minimaal 170 euro gaat kosten. Nu wil ik weten of de verzekering dit zal vergoeden? het is in ons huis gebeurd en wij hebben geen eigen risico.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Nee, dat gaat niet, je zoon is meeverzekerd op dezelfde polis als die van jou, en de aansprakelijkheidsverzekering is voor schade die je aanricht aan de spullen van een ander, dezelfde polis wordt gezien als dezelfde persoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, want jij bent verantwoordelijk voor je zoontje en jij zou dan ook slachtoffer zijn. Dus zeg maar veroorzaker en slachtoffer tegelijk. Je verzekering zal dat niet betalen. Anders zou je bijv je tv kunnen slopen en dan zeggen dat je zoontje het gedaan heeft, waarna je verzekering een nieuwe tv zou betalen. Dat werkt natuurlijk zo niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan proberen deze schade bij je inboedelverzekering te claimen.
Onder de inboedelverzekering vallen heel veel gebeurtenissen die schade opleveren aan zaken die aan de boedel behoren, daar horen mobiele telefoons ook bij.
De meeste mensen hebben wel een extra uitgebreide dekking zodat de kans op succes dan wel redelijk mogelijk is.

Dus, heb je een (extra uitgebreide) inboedelverzekering dan spreek die erop aan.