waarom vind mijn smartphone mijn sd-kaart niet?

ik heb dus sinds een week een nieuwe telefoon, namelijk de Huawei Ascend G510, gelijk in het begin heb ik het sd-kaartje uit mijn vorige telefoon overgeplaatst in mijn nieuwe telefoon, dit gaf toen ook geen problemen.

hier stonden dus heel wat foto's (ook met de nieuwe telefoon gemaakte) en apps op. deze heb ik dus ook pas gedownload sinds ik deze telefoon heb.

nu geeft hij sinds een uur geleden alleen maar aan ''verwijder sd-kaart'', waarna ik dat doe, geeft hij aan dat er een nieuwe geplaatst kan worden, wanneer ik dan mijn sd-kaartje er weer in stop, geeft hij gelijk aan dat het sd-kaartje weer verwijderd kan worden..

hij merkt dus wel dat ik er een sd-kaart instop, maar hij leest op de een of andere manier helemaal niks meer wat erop staat..

heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen en hoe ik het op kan lossen? :(

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Kunnen verschillende redenen zijn. Ook een defect kaartje. Wat je kan doen is om te proberen om het kaartje uit te lezen met je computer. Als dat lukt, kun je je gegevens backuppen en het kaartje formatteren, en vervolgens weer proberen te gebruiken en indien nodig weer de gegevens die je nodig hebt, op het kaartje zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het dus nu ''opgelost'' vanochtend. het sd-kaartje bleef maar foutmeldingen geven, toen heb ik hem in de computer geprobeerd, maar daar gaf ie ook aan dat ie wel werd gevonden, maar dat ik er helemaal niks mee kon, ik kon hem niet openen, enige wat ik kon doen was formatteren, wat ik dus ook gedaan, maar hierdoor ben ik wel al mijn in de afgelopen jaren gemaakte foto's kwijtgeraakt.. echter heb ik wel nog mijn spelletjes op een of andere manier kunnen behouden (gegevens stonden op mn telefoon denk ik) en nu hij geformateerd is, werkt mijn sd-kaartje wel weer. ik kan dus geen backup maken trouwens :(