Ja, de Raspberry Pi is geen snelheidsmonster maar ruim voldoende snel om op te programmeren.
gvrox
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
C, C++, Java, python en alle andere talen die onder Linux ook beschikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor programmeren heb je toch helemaal geen snelheid nodig? Of zit ik nou fout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Droge tekst invoeren kan elke computer wel aan.
gvrox
10 jaar geleden
@MrTomaat daar heb je gelijk in, maar je wil ook wel wat je dan maakt kunnen draaien op je systeempje neem ik aan. Als je een groot project hebt zou het zelfs even kunnen duren om alles te hercompileren, en als je een IDE wil gebruiken dan kost het wat meer CPU dan alleen een tekst-editor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Weer wat geleerd. Gelijk maar opgezocht wat een IDE is.

Andere antwoorden (1)

Ja zeker, maar het ligt er ook aan welke programmeertaal, zoals c#. Dat is specifiek voor x86-processoren, maar werkt wel op de Raspberry Pi met mono. C# is ook een zwaardere programmeertaal dan bijv. Python. Dit is maar een voorbeeld, maar de Raspberry Pi is eigenlijk ook gemaakt om mee te programmeren, maar dan voor kinderen. Ik gebruik mijn Raspberry Pi als server.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
C# specifiek voor x86 processoren, hoe kom je daar nu bij ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar de Raspberry Pi is eigenlijk ook gemaakt om mee te programmeren, maar dan voor kinderen. ??? Ben je in de war met het $100 dollar laptop project?
gvrox
10 jaar geleden
@MrTomaat : de Pi is inderdaad voor educatieve doeleinden ontwikkeld, daar heeft WDHBGS weer wel gelijk in.