mijn contactpuntjes werken niet meer op mijn mobiel . hij geeft aan geen simkaart geplaatst. hoe duur is dat te reparen

ik heb ook een nieuwe mobiel en daar doet het simkaart het wel gewoon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat je kan doen (werkte ook prima bij mijn mobiel), is een dun stukje karton / papier bovenop de simkaart leggen voor je de telefoon dichtdoet.
Zo druk je als het ware de simkaart weer goed tegen de contactpunten aan.
Goedkope en makkelijke oplossing! Hoop dat het voor jou ook werkt.

succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Yep. En als de contactpuntjes vies of enigzins geoxideerd ("verrroest") zijn, even met een puntig voorwerp over de contactpuntjes krassen. Niet te hard duwen, want dan duw je ze te ver naar achteren zodat ze nooit meer contact zullen maken. We hard genoeg duwen om echt te krassen, het mogen best zichtbare krassen zijn. Het gaat erom dat je de aanslag van de contactpunten afkrast.
Wat er al gezegd is kan helpen.. ik had het echter ook een keer, toen bleek mijn simkaart defect. Dus test ook eens met een andere simkaart, werkt die wel, dan een nieuwe aanvragen.

Toegevoegd na 3 minuten:
even als toevoeging; Mijn sim deed het in een andere tel wel.. en een andere sim in mijn tel ook. Alleen mijn sim en mijn tel deden het niet samen (volg je t nog) Het kan dus raar zijn. Anders evt mee naar de winkel, kijken ze zo even voor je. Ik had dit probleem bij Hi overigens.