Wifi lijkt op smartphone soms te haperen, hoe kan ik dit oplossen?

Voor bepaalde apps krijg ik push berichten, deze lijken vertraagd binnen te komen en soms zelfs pas als ik het netwerk scan. Hoe kan dit? Ik gebruik een S3mini. Appstore e.d. doen het wel gewoon
De wifi die ik gebruik is een goed thuis netwerk. Telefoon staat ook tijdens slaapstand op wifi

10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt gewoon aan de app's, die krijgen de informatie (meestal) niet binnen voordat je de telefoon weer eens uit standby ontwaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit ligt aan de apps. Je apps synchroniseren nu en dan, zodat je dan pas de nieuwe berichten binnenkomen.

Stel, je hebt een mail-app. Je krijgt om 14:19 een mailtje binnen. Je mail-app synchroniseerd om 13:51, 14:51, 15:51, elk uur weer. Om 13:51 is de mail nog niet binnen. Om 14:51 zal de mail pas binnenkomen op je mobiel, dat is namelijk het moment dat je app weer synchroniseert. Als jij om 14:49 ook een mailtje binnenkrijgt, heb je dus geluk.

Als de app constant actief moet zijn om constant te kijken of je nieuwe mailtjes hebt, kost dat veel batterijvermogen.

Vaak kun je in de instellingen van de app wel instellen hoeveel tijd er tussen 2 synchronisaties in moet zitten.