Mijn vaste telefoon (Siemens) laadt niet meer op door kennelijk versleten contactpuntjes. Hoe maak ik ze weer geleidend?

Toegevoegd na 2 dagen:
Vergissing, het gaat om een Ericsson handset DT200. Het ligt niet aan de accu. Is getest. De contactpuntjes in de handset lijken geen elektriciteit meer op te nemen. Het lampje op het oplaadstation gaat niet branden.... Wel bij een andere handset, dus het probleem zit niet in het oplaadstation.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Siemens. Ben benieuwd.

Het beste antwoord

Als die contactpuntjes versleten zijn ( hetgeen overigens niet aannemelijk is) is reparatie waarschijnlijk duurder dan een nieuwe telefoon. Uiteraard afhankelijk van het type Siemens. Hele draadloze huissets ( 3 handsets) koop je voor minder dan 50 euro. Ik zou echter eerst de contactpunten schoonmaken met b.v. spiritus. Verder de accu's controleren (die gaan nl. veel eerder kapot dan de contacten) Vermeld in de toekomst de leeftijd van de telefoon en het type bij jouw vraag. Dan is advies een stuk gemakkelijker. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je. Het ligt niet aan de accu, ik heb van beide handsets de accu vernieuwd.
Schoonmaken hielp niet. Wellicht toch iets in de verbinding.
Ik zal maar nieuwe handset aanschaffen, inderdaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tot mijn schrik schreef ik Siemens waar ik Ericsson had moeten melden. Handset DT 200....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dan ligt het of aan de printplaat in de handset of aan de verbinding tussen de contactpunten en de printplaat cq accu, Ook in dit geval treedt mijn aller eerste reactie in werking. Te voren kun je nog proberen om de handset te openen en te controleren op kabelbreuk,
Èen nieuwe set Siemens telefoons ( of een ander merk) blijft echter voor mij de beste optie. Tip: koop alleen Siemens.

Andere antwoorden (1)

Meestal zijn het de batterijen zelf die versleten zijn daar die contactpuntjes van de houder met een veertje tegen de telefoon aangedrukt worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie, maar het is dus wel een reactie, geen antwoord op mijn vraag.
De contactpuntjes van de oplader doen het nog prima, want veren inderdaad oké en de andere handset wordt wel goed opgeladen.
Het ligt niet aan de batterij, ik heb van beide handsets de accu vernieuwd. Die zijn gelukkig via het net te verkrijgen. Ik heb over en weer uitgeprobeerd. De batterij wordt prima opgeladen als ik hem in de andere handset doe. Zo, dus nu heb ik dat in ieder geval verantwoord.