Hoe kan ik mijn Android telefoon snel houden?

Het valt mij op dat als de Cache te groot wordt, mijn telefoon (ook mijn tablet) er traag wordt en gaat haperen.
Wanneer ik de cache dan opschoon via App Cache Cleaner, dan is alles weer ok.
Maar nu lees ik ook over Android Memory Management in dit artikel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=904023

Waarin zij eerder voorstellen dat je een app killer gebruikt. Of helemaal niets doet daar Android het zelf oplost.

Wat zijn de beste methoden die het automatisch op de achtergrond gebeurd, zodat ik altijd een goede en snappy telefoon heb, zonder omkijken.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S3 mini met Android 4.1.2
Mijn tablet is een Asus Transformer TF101, Android CM 10 Root.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wanneer je zelf regelmatig de home-button ingedrukt houd, krijg je een lijst met applicaties die openstaan, veeg eroverheen naar links of rechts en ze worden gesloten, op deze manier blijft je werkgeheugen groter en reageert je telefoon sneller.

Antwoorden (1)

wanneer je zelf regelmatig de home-button ingedrukt houd, krijg je een lijst met applicaties die openstaan, veeg eroverheen naar links of rechts en ze worden gesloten, op deze manier blijft je werkgeheugen groter en reageert je telefoon sneller.