Is het beeldscherm van de Samsung galaxy tab 3 7 inch kleiner dan de tab 2?

De afmeting van de drie is namelijk kleiner dan de tab 2. Ik boeg me af of dit ook invloed heeft op de afmeting van het beeldscherm?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De 7 inch of 10 inch wat erbij staat geldt alleen voor het scherm. 7 inch is 7 inch, 10 inch is 10 inch. Formaat van de behuizing is natuurlijk groter (te zien aan de rand om het scherm). Tegenwoordig is het zo dat fabrikanten de randen (bezels) steeds kleiner maken bij zowel tablets als smartphones, dit verklaart de kleinere afmeting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

beide hebben een 10,1 inch beeldscherm, de fysieke afmeting is indd niet hetzelfde maar het touch scherm heeft wel hetzelfde formaat.

tab 3

http://tweakers.net/pricewatch/335832/samsung-galaxy-tab-3-101-inch-wifi-16gb-wit/specificaties/

tab 2

http://tweakers.net/pricewatch/309996/samsung-galaxy-tab-2-101-wifi-16gb-titanium/specificaties/

de afmetingen van het apparaat zelf zijn

tab 3

Fysieke specificaties
Gewicht 510g
Hoogte 176,1mm
Breedte 243,1mm
Diepte 7,95mm

tab 2

Gewicht 588g
Hoogte 175,3mm
Breedte 256,7mm
Diepte 9,7mm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje voor het antwoord. Mijn vraag ig alleen over de 7 inch. Maar daar zal wellicht hetzelfde van toepassing op zijn.