Hoe komt het dat mijn telefoon 3G mb's gebruikt als ik niks op mijn telefoon doe?

Regelmatig zit mijn telefoon gewoon in mijn broekzak als ik op school ben en dan verbruikt hij toch 3G mb's. Dan heb ik bijvoorbeeld 5 mb gebruikt en na een uur is er ineens 1,4 mb bijgekomen, zonder iets te doen. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat komt doordat je bijv berichten binnenkrijgt via whatsapp of van social media.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zet daarom je dataverbinding uit, dit kan per telefoon verschillen. Bij de meeste samsung telefoons lukt het door de uitschakelknop lang ingedrukt te houden waardoor je een aantal mogelijkheden krijgt waaronder vliegtuigstand aanzetten dan kies je voor dataverbinding uitzetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een iPhone naar instellingen en mobiele data uit . Dan heb je alleen data op momenten dat je dat wenst dus aan zetten waar gratis wifi is . Hoe dat komt veel app's draaien op de achtergrond nog steeds mee . Zet je je data uit dan heb je ook geen What' Ap , wat een beetje kan helpen is bij een iPhone 2 x op de home botten drukken en dan alle app's afsluiten . Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
App's die op de achtergrond draaien.

Kijk eens onder je verbruik welke apps dit zijn. Schakel eventueel bij applicatiebeheer achtergrondgegevens uit.

Let op dan krijg je voor bepaalde diensten geen notificatie meer zoals bijvoorbeeld mail of facebook.

Sommige applicaties blijven ook openstaan als je ze met de homebutton sluit.

Druk lang op de homebutton, eerste button taakbeheer, eerste tabblad actieve applicaties. Zorg dat daar niets openstaat.... Of het moet bewust zijn terwijl je de gsm gebruikt om snel om te schakelen.

Gebruik je een app maar eventjes sluit ze dan met de terugtoets i.p.v. met de home-toets.... Wat bij sommige apps nog geen garantie biedt...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is voor een android apparaat.

Het zou handig zijn moest je ons vertellen of het over een iphone of een android gaat... of iets anders...