Hoe update ik mijn samsung galaxy 2 mini handmatig?

Via instellingen --> toestelinfo --> update besturingssysteem geeft hij aan dat er geen updates zijn.
Ik heb echter pas android 2.3.6 op mijn telefoon en de nieuwste versie is 4.3 of iets..
Veel apps werken niet of slecht op mijn telefoon omdat ik dus niet de nieuwste versie heb..
Nu vraag ik me af hoe ik mijn android kan updaten
Ik heb al redelijk wat afgegoogled maar ik heb niet echt iets gevonden.. behalve over de manier die ik dus al geprobeerd heb (via instellingen)
hopelijk kan iemand me hierbij helpen

Ik heb de samsung galaxy 2 mini

Toegevoegd na 11 minuten:
Ook via KIES! lukt het niet, aangezien kies niet werkt op mn laptop. Als ik het geinstalleerd heb en het wil openen, krijg ik een error "CLR-fout: 80004005. Het programma wordt nu gesloten"

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zal even kunnen kijken voor je maar ik wou vast opmerken dat je al een wat veroudert toestel hebt. en een hogere android versie eist ook hogere specificaties. dus of het ook wil is de vraag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hmm kan niet veel vinden zo gauw. je zou opnieuw installeren kunnen proberen van de software o je laptop

Antwoorden (1)

Android 2.3.6 is de nieuwste versie die geschikt is voor de Galaxy Mini 2.
Je kunt hem dus niet upgraden naar een nieuwere versie.

Mocht je perse een nieuwere versie willen, dan kun je je telefoon rooten en een Custom Rom flashen. Dit is echter wel lastig en de kans bestaat dat je telefoon onbruikbaar wordt. Doe dit alleen als je goed weet hoe het werkt en wat je doet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huh, maar mijn broertje heeft dezelfde telefoon en hij heeft via samsung KIES gewoon kunnen upgraden naar versie 4.2..
Alleen mijn laptop zit volgens mij vol virussen, vandaar dat ik dat programma niet kan openen..
peterjbruins
10 jaar geleden
als je denkt dat je laptop vol zit met virussen, moet je hem maar eens scannen met antivirus software..
het zou inderdaad best kunnen dat het via kies wel mogelijk is bij jou telefoon. er zijn natuurlijk meerdere versies van de mini 2, van verschillende providers die misschien nog niet compatible met 4.2 zijn. Wat gebeurt er dan als je kies probeert te openen?
probeer het anders eens met dezelfde pc als je broertje misschien werkt dat