kun je een oudere android versie terug plaatsen? voor de samsung galaxy s advance

ik heb een samsung galaxy s advance met android 4.1.2,
deze android versie is officieel en erop gezet door de mediamarkt.
alleen is nu mijn telefoon veel langzamer dan met android 2.3.6,
hij loopt veel vaker vast en de batterij gaat veel minder lang mee.
dus ik zou graag weer android 2.3.6 op mijn telefoon plaatsen,
is dit mogelijk ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Hier kan je terecht voor je Androidfirmware: http://www.sammobile.com/firmwares

Voor de technische aspecten zoals bijvoorbeeld CSC-code o.a. kan je het forum raadplegen (Engelstalig)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb hier de goede firmware kunnen downloaden,
maar wat moet ik dan doen, hoe kan ik het op mijn telefoon zetten ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@kenny1308, zoek eens op het forum van XDA-Developers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je dient hiervoor Odin te gebruiken maar lees het stappenplan op de website zodat je niets verkeerd doet! Verkeerd flashen houdt altijd een risico in!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik ook altijd Odin voor mijn Galaxy Gio.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb ook vaker odin gebruikt vroeger toen ik een galaxy gio had maar toen moest ik hem na gebruik helemaal resetten, moet dit altijd of alleen bij rooten ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je geen problemen (apps die vastlopen/spontane restart/ batterij sneller leeg) wil is een factory reset altijd aangeraden... Omdat er soms stukjes achterblijven van de vorige versie. Na het flashen root of geen root altijd aangeraden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@kenny1308, het is logisch dat je je smartphone moet resetten bij een nieuwe firmware-update. Soms hoeft het niet, maar meestal wel.