Hoe weet ik zeker dat ik geen extra kosten maak met een LG Optimus L3?

Voor mijn zoontje zijn verjaardag krijgt hij een mobiele telefoon, een LG Optimus L3. Nu heeft hij een Sim only abonnement van een paar euro per maand voor zo'n 100 belminuten. Natuurlijk wil hij ook op de een of andere manier gebruik maken van internet. Volgens hem maak je geen extra kosten als je dat met Wifi doet, maar hoe kan ik zeker weten of dat daadwerkelijk zo is en dat ik straks geen vette rekeningen krijg? Ik heb de telefoon geinstalleerd en de Wifi instellingen werken volgens mij wel. Hij gebruikt het zelfde netwerk als voor zijn Ipad.
Ik wil dus graag weten hoe ik zeker kan zijn dat er geen extra kosten komen. Kan iemand mij hier bij helpen of iets uitleggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik gebruik al maanden alleen wifi, en dan krijg je echt geen rekening hoor. GPS kun je ook gratis gebruiken, ik gebruik het voor mijn hardloop app.

Het beste antwoord

Instellingen
Draadloos en Netwerk
Mobiele Netwerken
Pakketgegevens gebruiken (vink uit).

Als je internet hebt zonder SIM-kaart er in heb je het bewijs dat je gratis internet hebt, immers de SIM kaart is het die 3G internet mogelijk maakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De eerste alinea is de manier om 3G uit te schakelen ook als de SIM kaart aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ga ik morgen ochtend eens uitproberen. Alvast bedankt en ik laat het je wel horen... :)
+1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is het me gelukt. Bedankt voor de info.
Mocht ik toch nog een vette rekening krijgen dan weet ik je te vinden en maak (tomaten)puree van je... hahaha...

Andere antwoorden (1)

Er is wel een app voor het verbruik kijk naar welke proviader hij heeft neem daar de app van voor het gebruik van zijn abo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een app voor het verbruik? Ik wil eigenlijk alleen maar weten of je extra moet betalen wanneer je internet gebruikt via Wifi of dat het gebruik dan gratis is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo kan je dus zien hoeveel 3G MB's hij verbruikt waardoor je die vette rekening krijgt, de bedoeling is omdat te voorkomen, niet om het te meten.