wat zijn de verschillen tussen nintendo 3ds xl en dsi xl?

ik moet kiezen tussen een gebruikte dsi xl en een nieuwe 3ds xl.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je er misschien één wilt kopen, er komen niet veel spellen meer uit voor de DSi XL en DS spellen kan je ook op de 3DS (XL) spelen.

Het beste antwoord

Het verschil in het display lijkt me duidelijk. De 3DS XL kan brilloze 3D beelden weergeven en de DSi XL kan dat niet. Boven wordt gesteld dat alleen de DSi XL online kan, maar de 3DS XL kan dat natuurlijk ook gewoon.

De 3DS XL is ook in staat om DSiWare XL games te draaien en er kunnen ook spellen van de DS in. Deze zijn dan alleen niet 3D.

Er is echter een groter verschil. De hardware van de 3DS XL is veel sneller. Games zijn dus mooier en uitgebreider dan bij de DSi XL. Ook is het mogelijk om zelf 3D foto's en filmpjes te maken al is de kwaliteit daarvan niet heel bijzonder.

Tenslotte bevat de 3DS XL nog een analoge stick die heel handig is bij games en is het mogelijk om nog een tweede analoge stick toe te voegen in de vorm van de Circle Pad Pro. Allemaal opties die er niet voor de DSi XL zijn.

Alleen al om de betere hardware is het logisch om de 3DS XL boven de DSi XL te kiezen.

Mijn ervaringen met de 3DS XL en de Circle Pad Pro zijn op onderstaande link te lezen (let op: daar is geen vergelijking te lezen, enkel de gebruikservaring).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De Nintendo 3DS is uitgekomen in maart 2011. Het verschil met de eerdere varianten is dat de spelletjes gespeeld kunnen worden met mooie 3d effecten. Om deze diepte-effecten te zien heb je geen bril nodig. Met een dsi xl zie je geen 3d dus ook geen diepte-effecten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verschil is dat je op de 3ds ook speciale 3D spellen (zonder 3D bril) kunt spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met de dsi kan je ook op internet.
En met de 3ds zijn je spellen 3D.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dag gerrita9,

"Verschillen tov DSi: grotere schermen 4,2" ipv 3,5", grotere kijkhoek, verbeterde stylus en er worden 2 games meegeleverd: -Even tijd voor… Brain Training -Woorden en Beelden en Dictionary 6 in 1 met camera functionaliteit."

Redactie Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De 3ds xl, hiermee kan je spellen spelen in 3d (maar ook gewoon) en met een dsi xl kan je eigenlijk niks bijzonders, eigenlijk is het gewoon een normale ds maar dan met camera en het is een nieuwere versie. Zelf zou ik kiezen voor de 3ds xl