RAM status is verlaagt van 512MB naar 352MB (Samsung Galaxy S Plus), hoe kan dit?

Mijn beschikbare RAM status op mijn mobiel hoort 512MB te zijn maar is ineens 352MB. Het gaat om een Samsung Galaxy S Plus van 9 maanden oud. Ik merk ook dat mijn mobiel steeds vaker vastloopt. Is er iemand met hetzelfde probleem en is er misschien een oplossing voor? Bij voorbaat dank.
Bijgaand een screenshot van de RAM status toen er geen applicaties draaiden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dergelijke aanduidingen worden weergegeven door het o.s. Als deze verkeerde waarden binnenkrijgt dan is het vrij logisch dat deze ook zo worden weergegeven. Hoe deze fouten kunnen ontstaan? De oorzaak daarvan kan je vaak toewijzen aan slecht geschreven apps. Dergelijke fouten kunnen vaak hersteld worden door een herstart of door een factory reset. Het laatste is wel rigoureus, dus een backup van je apps en instellingen is dan zeker wel aan te raden ( in principe moet je altijd een goede backup hebben ). Voor je sd kaart, gewoon alles naar je pc/laptop of wat dan ook kopiëren en dan herformateren en terugzetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100