RAM status is verlaagt van 512MB naar 352MB (Samsung Galaxy S Plus), hoe kan dit?

Mijn beschikbare RAM status op mijn mobiel hoort 512MB te zijn maar is ineens 352MB. Het gaat om een Samsung Galaxy S Plus van 9 maanden oud. Ik merk ook dat mijn mobiel steeds vaker vastloopt. Is er iemand met hetzelfde probleem en is er misschien een oplossing voor? Bij voorbaat dank.
Bijgaand een screenshot van de RAM status toen er geen applicaties draaiden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebeurde mij ook met mijn S, weet niet hoe ik het moet oplossen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn S+ heeft vanaf het begin af aan al 352MB gehad. Er zitten echt enorm veel fabrieksfouten in die dingen (elke S+ heeft wel iets). Kheb de mijne verkocht en er een S3 Mini voor gehaald .Veel beter ding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké...., mooi balen dus, ben er net ook nog achter gekomen dat m'n interne SD-kaart die 8GB hoort te zijn nu nog maar 4.79GB is... Binnenkort maar even informeren bij Samsung of ze hier nog wat aan kunnen doen vanaf hun kant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga mijne inruilen voor een S4

Antwoorden (1)

Dergelijke aanduidingen worden weergegeven door het o.s.
Als deze verkeerde waarden binnenkrijgt dan is het vrij logisch dat deze ook zo worden weergegeven.
Hoe deze fouten kunnen ontstaan?
De oorzaak daarvan kan je vaak toewijzen aan slecht geschreven apps.
Dergelijke fouten kunnen vaak hersteld worden door een herstart of door een factory reset.
Het laatste is wel rigoureus, dus een backup van je apps en instellingen is dan zeker wel aan te raden ( in principe moet je altijd een goede backup hebben ).

Voor je sd kaart, gewoon alles naar je pc/laptop of wat dan ook kopiëren en dan herformateren en terugzetten.