Hoeveel GB neemt het downloaden van een krant in beslag op een Tablet?

De Tablet die ik op het oog heb heeft een intern geheugen van 8GB.
Kan ik hier digitaal een krant op downloaden? En hoeveel ruimte neemt dat in?
Online lezen is sowieso een optie, maar wil weten of ik het ook tijdelijk kan opslaan.
Is het trouwens ook te doen om de krant te lezen op een 8 inch scherm?
Aangezien de meeste e readers maar 5 of 6 inch zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (2)

De grote van het scherm zal geen probleem zijn ;)
Opslaan ook niet, je hebt het over kb's of mb's welke een duizendste of minder van een gb is, als er veel goede foto's in de krant zitten, denk ik dat het veilig is om te zeggen dat de e-krant maximaal 25mb is.
Je kan met 8gb aardig wat kranten opslaan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8GB is ruim voldoende om meerdere kranten op te slaan. Zoveel kranten zelfs dat je geen tijd hebt om ze te kunnen lezen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken wat de Metro de metro van vandaag is een 7MB groot, dus je kan iets van 1000 metro krantjes opslaan wil je je 8GB vol hebben.

8GB wordt alleen een probleem als je muziek en/of films erop wil zetten. Als je ervan uitgaan dat een film met een wat mindere beeld kwaliteit (XVID) al gauw 1,5GB kan zijn (2 CD's). Muziek kan je wel redelijk wat erop zetten, als je een gemiddelde kwaliteit MP3 hebt dan staat 1MB voor 1 a 1,5 minuut aan muziek. En aangezien 1GB 1024MB is, en dat maal 8. Dat is wel redelijk wat muziek.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Ik zeg trouwens 1000 omdat je naast je krantjes ook vast andere data op je tablet op gaat slaan.)