Hoe kun je bepalen of een limited edition (3DS XL) veel geld waard wordt?

In het verleden is vaker voorgekomen dat mensen limited producten van een bepaald merk kochten, in dit geval Nintendo. Mijn vraag was dus of deze ''limited edition'' van Nintendo na verloop van tijd enige waarde krijgt. Of is dit gewoon een massaproduct wat je jaren later nog niet eens aan de straatstenen kwijtraakt?

http://www.bol.com/nl/p/nintendo-3ds-xl-pikachu-limited-edition/1004004013124352/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er later liefhebbers (verzamelaars) voor zijn wel.
Bij dit "soort" artikelen vraag ik mij echter af of men daar later naar op zoek zal gaan. (Een enkele daar gelaten) Als "investering" zou ik mijn geld ergens anders in beleggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus u raadt het in principe af? Het leek mij wel leuk om te proberen, maar je weet natuurlijk nooit of er later nog animo voor is en het moet voor een hele lange periode ongeopend in een kast blijven liggen. Of ik dat nou zou kunnen...

Het beste antwoord

Dat laatste is waarschijnlijk het geval. "limited edition" betekend tegenwoordig dat er in plaats van 10 miljoen, maar 1 miljoen van gemaakt worden (de aantallen zijn niet echt natuurlijk, maar je begrijpt het idee hopelijk).

Een product als dat van Nintendo kan wel meer waard worden, maar dan pas over een jaartje of 60 ofzo als het (op dat moment) retro product toevallig weer een keer hip wordt en je het nog nooit gebruikt hebt en dus in de originele verpakking zit enzo.
Je ziet dat wel eens bij action-figures bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het zou goed kunnen dat als ik de 3DS (in dit geval) in de verpakking laat en hem pakweg 50 jaar later te koop aanbied hij afhankelijk van hoeveel werkende er nog in oploop zijn van die '1 miljoen' best wat waard zou kunnen zijn als het net zo geliefd blijft als dat men veel geld uitgeeft voor een SNES of NES die nieuw in de verpakking zit?