Is antivirus ook noodzakelijk op je mobiel?

Vooral omdat er tegenwoordig veel geinternet wordt op een mobiel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zeker, de cybercriminelen zijn druk bezig deze nieuwe markt te veroveren. Het is voor hen een waar paradijs omdat bij de meeste gebruikers de beveiliging minimaal is, terwijl er evengoed veel te halen is.

Toegevoegd na 12 minuten:
Tot nu toe lijkt het nogal mee te vallen, maar als er een schaap over de dam is volgen er meer, zeker nu ook steeds meer bankzaken via het mobieltje worden gedaan.
Een half jaar geleden waren er nog maar 1000 virussen, maar dergelijke ontwikkelingen gaan altijd sneller dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zolang daar nog geen daadwerkelijke virussen voor bestaan die overdraagbaar zijn via het internet: Nee, nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen wij ons er wel tegen beveiligen? Als we het over hackers hebben, die hebben geen moeite een computer binnen te dringen. Rabobank lag toch ook plat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rabobank lag plat door een grote DDOS aanval, geen hackaanval. Er is geen hacker binnengedrongen bij de Rabobank, er is alleen maar een gigantische berg verzoeken op de servers van de rabobank afgestuurd. Daar kan geen beveiliging van de rabobank iets aan doen. Vergelijk het bijvoorbeeld met als een dag lang al je kennissen jou onafgebroken opbellen; je kunt dan geen telefoontjes meer doen en het enige dat je kunt doen is gewoon alle telefoonverbindingen zo snel mogelijk wegdrukken terwijl je wacht op een nieuw telefoonnummer :)
Ja doe maar wel! Google bv maar eens melkboerderij android
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel aan te bevelen. Je kunt F-secure voor mobiel downloaden.
Bronnen: