Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom Hebben telefoon-opladers geen universele aansluiting ?

zegmaar als je een telefoon van LG hebt en je bent bij iemand thuis en die heeft Samsung kun je je telefoon niet opladen.

Waarom hadden ze niet gewoon 1 universele aansluiting op die opladers gemaakt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Elke fabrikant heeft zijn eigen systeem ontwikkeld. Het zal met concurrentie te maken hebben: Als je je concurrent gaat vertellen hoe je bepaalde technische problemen op kan lossen, dan scheelt dat de concurrrent ontwikkelingskosten, waardoor ze een lagere prijs kunnen rekenen.

Pas als alle fabrikanten hun eigen systeem hebben kan er nagedacht worden over samen ergens over nadenken. Maar ook dan: Als je eenmaal de productie van adaptors hebt opgezet, ga je niet snel over op een nieuw type.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om de simpele reden dat het niet zo geregeld is... Maar er komt verandering in. In 2012 kunnen alle mobiels door één oplader worden opgeladen, een zeer goeie verandering naar mijn idee, dat gekloot ook altijd met die opladers....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het!.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja inderdaat... dat gekloot nu altijd als je je oplader kwijd bent...
Omdat iedere fabrikant zijn eigen model ontwerpt.
En men wil dan ook een eigen (merk) lader.
Bovendien verdienen ze er weer aan wanneer jij je lader kwijt bent of wanneer deze kapot is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Jelle was me te snel af en zijn antwoord is ook beter. Maar ik denk dat afhankelijkheid van een bepaald merk ook mee telt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zit wel wat in.
Die komt er aan, er is verleden jaar besloten door de EU dat alle mobieltjes de zelfde oplaad aansluiting moeten krijgen. Meer info N. Kroes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat net zo als vroeger met de gloeilampen. Iedere fabrikant had zijn eigen maat fitting,met gevog dat de lamp van de één niet in de fitting van de ander paste.
Maar men wordt verstandig,vanaf 2012 zullen alle mobieltjes(althans in Europa) een universele ingang voor opladers moeten hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere fabrikant ontwikkelt eigen toestellen, dus ook eigen opladers. Iedere fabrikant verplichten dezelfde techniek te gebruiken maakt het voor hen lastiger kleinere toestellen en nieuwe modellen te ontwikkelen, of bijvoorbeeld toestellen die draadloos of met zonlicht opgeladen kunnen worden.

Over een tijdje moet elke nieuwe telefoon verplicht worden voorzien van een micro-USB-aansluiting waarmee deze is op te laden.
Ik voorspel dat daardoor de handel in gestolen telefoon enorm opbloeit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben sinds kort een overeenstemming met elkaar. Alle telefoons zullen in de toekomst een Micro USB aansluiting krijgen!

Dus het komt eraan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het precieze antwoord op je vraag is hierboven al gegeven, maar misschien heb ik nog een toevoeging voor je waar je iets mee kunt.

Misschien heb ik namelijk de (tijdelijke) oplossing voor je ;-).

Voor nog geen 6 euro kun je er wel voor zorgen dat je alle telefoons (voor weliswaar even) kunt opladen.

In de link hieronder zie je een apparaatje met alle mogelijke telefoonaansluitingen. Je kunt hierin een gewone AA batterij doen (1) en hangt die aan je telefoon met het draadje dat voor jouw telefoon geschikt is.
Vervolgens gaat je telefoon vanuit die batterij laden.

Ik heb hem zelf voor mijn verjaardag gehad! Echt een oplossing, zeker om je telefoon gewoon standby te hebben voor als het nodig mocht zijn. Je kunt dus een pakketje batterijen meenemen voor als het nodig is.
Ik weet niet hoe lang hij met 1 batterij doet...

Hopelijk is het iets voor je. Ik vind het echt ideaal. Zeker als je vaak ergens anders bent...
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze maken hun eigen model want de een zegt deze is beter en de andere zegt dat ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding