Is het verstandig om een batterij van meer dan 1350 mAh (huidig) aan te schaffen?

Ik ben van plan een nieuwe batterij aan te schaffen voor mijn Samsung Galaxy Gio. Ik heb nu een originele Samsung batterij van 1350 mAh. Is het verstandig om een batterij met meer capaciteit en/of een ander merk te nemen? Of maakt dit niet uit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een zwaardere batterij met meer mAh kan zeker geen kwaad MAAR dan wel met dezelfde spanning (Volt). Die zal dan wel langer kunnen werken zonder te moeten bijladen. Let wel dat het dan ook langer zal duren vooraleer die terug vol geladen is.

Het merk maakt niet zoveel uit, maar het amperage zou ik wel hetzelfde houden. Te veel stroom kan een systeem op falen, en daarmee kan je garantie eventueel komen te vervallen.

Het langer meegaan van je telefoon is altijd goed natuurlijk. Zelf gebruik ik een losse batterij van 10.000 mAh waar ik allerlei apparaten op kan aansluiten mocht ik een tijdje geen stroom hebben of het huis uit zijn. Dat vind ik eigenlijk een betere investering dan een vervangende batterij voor je telefoon, tenzij die natuurlijk bijzonder kort meegaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100