Hoe stel ik mijn mobiel zo in dat er niet steeds verbinding wordt gemaakt met internet?

Ik heb een Samsung Galaxy y tweedehands overgenomen zonder beschrijving. Ik gebruik deze telefoon niet voor internet maar wil thuis wel op de wifi kunnen.

Ik heb volgens mij het roaming wel uit kunnen zetten maar ik heb dus nu al een halve euro verbruikt met 1 mb internet en dat wil ik helemaal niet. Op de website van mijn provider (telfort) staat dat ik heel vaak blijkbaar verbinding maak met internet maar dat kost niets. Vandaag was ik ergens en dacht ik dat ik gratis wifi had maar dat was dus niet zo.

Op de site staat dus steeds: MB gebruik in Nederland: 0 MB.s en 0 euro maar heel soms staat er 0,01 MB en 0 euro en dus vandaag 0,53 MB en 24 cent op een tijdstip dat ik niet heb zitten rommelen op internet. Op het tijdstip dat ik wél aan het rommelen was staat nog niet op de site.

De vraag is dus: hoe zorg ik er voor dat ik nooit zomaar verbinding maak en dus geen extra kosten krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.samsunggalaxyy.com/handleiding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja bedankt voor die link. Ik moet op pagina 102 en 103 zijn maar ik dacht dat ik alles wel op een logische manier had ingesteld maar blijkbaar niet. Ik wil dus ALLEEN automatisch gebruik maken van mijn thuis wifi via de kabel en verder NOOIT buitenshuis MB's gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wifi is altijd gratis(afgezien van abonnement bij internetprovider), dit is een geval van data/3G verbinding, en dat kun je via de opties uitzetten.

Het beste antwoord

Je moet bij instellingen, draadloos netwerken, mobiele netwerken en dan pakketgegevens gebruiken UITvinken