Wat voor ROM kan men mij aanbevelen?

Ik heb een Samsung Galaxy S (i9000).
Ik heb hem geroot, maar nog geen ROM geflashed.
Ik ben prima tevreden met mijn huidige (2.3 Gingerbread), maar ik ondervind snelheidsproblemen. Ik wil dus een ROM die hetzelfe aanbied als de normale android OS, maar sneller is. Ook wil ik graag weten of en zoja, hoe ik mijn bestanden, contacten en instellingen kan behouden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De meest bekende alternatieve rom is die van Cyanogenmod. Die zitten momenteel op Android 4.2.1. Hij draait bij mij prima en sneller dan Android 2.3. Als je je contactpersonen hebt opgeslagen in je Google-account, dan krijg je ze na het flashen vanzelf weer terug. En anders moet je ze dus eerst even verplaatsen naar je Google-account. Bestanden blijven in principe bewaard, maar het is wel aan te raden om een backup te maken. Instellingen van apps gaan wel verloren.

Bronnen:
http://www.cyanogenmod.org/devices/samsung...

Ik zou net als @bamibal Cyanogenmod aanbevelen, ik heb nu op mijn HTC Wildfire S (marvel) Cyanogenmod 10 staan (met Android-versie 4.1), en die werkt prima. de meeste CM10 ROMs zijn wat stabieler dan de CM10.1 (met versie 4.2), maar bieden wel meer functies

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100