Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor ROM kan men mij aanbevelen?

Ik heb een Samsung Galaxy S (i9000).
Ik heb hem geroot, maar nog geen ROM geflashed.
Ik ben prima tevreden met mijn huidige (2.3 Gingerbread), maar ik ondervind snelheidsproblemen. Ik wil dus een ROM die hetzelfe aanbied als de normale android OS, maar sneller is. Ook wil ik graag weten of en zoja, hoe ik mijn bestanden, contacten en instellingen kan behouden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
826

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meest bekende alternatieve rom is die van Cyanogenmod. Die zitten momenteel op Android 4.2.1. Hij draait bij mij prima en sneller dan Android 2.3.

Als je je contactpersonen hebt opgeslagen in je Google-account, dan krijg je ze na het flashen vanzelf weer terug. En anders moet je ze dus eerst even verplaatsen naar je Google-account. Bestanden blijven in principe bewaard, maar het is wel aan te raden om een backup te maken. Instellingen van apps gaan wel verloren.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, dankjewel. Ik heb gekeken op de site, en er staat een install guide en een build guide, wat zijn de verschillen tussen die twee?
bamibal
11 jaar geleden
Je moet de install guide hebben. De build guide is bedoeld voor mensen die nog willen sleutelen aan de broncode en de firmware opnieuw willen compileren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, ik ben nu bij het gedeelte om een recovery te installeren, maar stuit op een probleem, als ik vanuit de heimdall directory de regel
heimdall flash --kernel zImage invoer, krijg ik deze error: 'ERROR: Claiming interface failed!' Weet je misschien waar het aan ligt?

Andere antwoorden (1)

Ik zou net als @bamibal Cyanogenmod aanbevelen, ik heb nu op mijn HTC Wildfire S (marvel) Cyanogenmod 10 staan (met Android-versie 4.1), en die werkt prima. de meeste CM10 ROMs zijn wat stabieler dan de CM10.1 (met versie 4.2), maar bieden wel meer functies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding