Mobiel laadt niet meer op.. wat moet ik doen?

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn mobiele telefoon. hij laadt niet meer op. hij is nu dus leeg en ik kan hem ook niet meer gebruiken. ik heb hem ook al ge-reboot, maar nog geen resultaat. het gekke is dat het led lampje links bovenin gewoon gaat branden als ik de oplader in mijn mobiel doe. en het batterijtje rechts boven in het scherm daar komt ook gewoon zo'n tekentje in dat hij aan het opladen is. maar toch laadt hij niet op want hij blijft aangeven oplader aansluiten en de batterijpercentages gaan ook alsmaar omlaag. is dit een probleem met de accu en moet ik gewoon een nieuwe accu kopen of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

De kans is groot dat het inderdaad de accu is. Die kunnen makkelijk stukgaan. Als je iemand kent met dezelfde telefoon zou je het even kunnen testen voordat je een nieuwe batterij koopt.
bamibal
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Correct. Heel soms werkt het zelfs al wanneer je alleen de accu even eruithaalt, de contacten wat schoonkrabt (op de accu, maar ook in de telefoon als je daar bij kunt), en dan de accu terugplaatst. De kans dat dit werkt is klein, maar het is ook een kleien moeite, dus ik zou dat even proberen. Helpt dat niet, dan de tip van bamibal volgen.
Dan kun je hem het beste doneren aan Stichting Aap.
Opdat wij onze voorouders niet zullen vergeten.