Messages en Facetime werkt niet, hoe kan ik dit oplossen?

Eerst vraagt hij om m'n Apple ID. Dan log ik in. Dan controleert hij m'n mailadres. Als hij daar mee klaar is vraagt ie weer om m'n Apple ID. En begint het weer opnieuw. Wat kan ik hier mee doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dit komt heel vaak voor, het is heel vervelend maar gelukkig is het heel makkelijk op te lossen.
--
ACTIVERING EN REGISTRATIE:
De iPhone registreert automatisch uw telefoonnummer voor gebruik met FaceTime en iMessage tijdens de activering.

Als u FaceTime met uw Apple ID wilt gebruiken, gaat u naar Instellingen > FaceTime en tikt u op Gebruik uw Apple ID voor FaceTime.
Als u iMessage met uw Apple ID wilt gebruiken, gaat u naar Instellingen > Berichten > Ontvang op en tikt u op Gebruik uw Apple ID voor iMessage.
Wanneer u FaceTime of iMessage inschakelt met een iPad of iPod touch, moet u een geldige Apple ID en geldig wachtwoord invoeren. Andere gebruikers kunnen op dit e-mailadres contact met u opnemen via FaceTime en iMessage.

--
PROBLEMEN MET DE ACTIVERING VAN APPLE ID OPLOSSEN:
Na elke stap schakelt u iMessage en FaceTime uit en terug in via Instellingen > Berichten en Instellingen > FaceTime.

Werk bij naar de nieuwste iOS-versie.
Verzeker u ervan dat u een actieve internetverbinding hebt. Controleer uw Wi-Fi-netwerk met de normale probleemoplossing voor Wi-Fi-netwerken.
Als u een fout krijgt bij het inloggen bij uw Apple ID, gaat u naar myinfo.apple.com, logt u in bij uw account en controleert u of het primaire e-mailadres is geverifieerd.
Verzeker u ervan dat FaceTime niet werd beperkt: Instellingen > Algemeen > Beperkingen > FaceTime.
In Instellingen > Algemeen > Datum en tijd zorgt u ervoor dat Stel automatisch in is ingeschakeld. Als Stel automatisch in is ingeschakeld, schakelt u deze optie uit en kiest u de juiste tijdzone, datum en tijd. Schakel vervolgens Stel automatisch in opnieuw in.
Schakel iMessage en FaceTime in terwijl u bent verbonden met een ander Wi-Fi-netwerk op een andere locatie.
Als "Wachten op activering" wordt weergegeven, laat u FaceTime en iMessage gedurende 24 uur ingeschakeld. Door FaceTime en iMessage uit en terug in te schakelen, wordt de registratie opnieuw gestart.

M