Dit komt heel vaak voor, het is heel vervelend maar gelukkig is het heel makkelijk op te lossen.
--
ACTIVERING EN REGISTRATIE:
De iPhone registreert automatisch uw telefoonnummer voor gebruik met FaceTime en iMessage tijdens de activering.
Als u FaceTime met uw Apple ID wilt gebruiken, gaat u naar Instellingen > FaceTime en tikt u op Gebruik uw Apple ID voor FaceTime.
Als u iMessage met uw Apple ID wilt gebruiken, gaat u naar Instellingen > Berichten > Ontvang op en tikt u op Gebruik uw Apple ID voor iMessage.
Wanneer u FaceTime of iMessage inschakelt met een iPad of iPod touch, moet u een geldige Apple ID en geldig wachtwoord invoeren. Andere gebruikers kunnen op dit e-mailadres contact met u opnemen via FaceTime en iMessage.
--
PROBLEMEN MET DE ACTIVERING VAN APPLE ID OPLOSSEN:
Na elke stap schakelt u iMessage en FaceTime uit en terug in via Instellingen > Berichten en Instellingen > FaceTime.
Werk bij naar de nieuwste iOS-versie.
Verzeker u ervan dat u een actieve internetverbinding hebt. Controleer uw Wi-Fi-netwerk met de normale probleemoplossing voor Wi-Fi-netwerken.
Als u een fout krijgt bij het inloggen bij uw Apple ID, gaat u naar myinfo.apple.com, logt u in bij uw account en controleert u of het primaire e-mailadres is geverifieerd.
Verzeker u ervan dat FaceTime niet werd beperkt: Instellingen > Algemeen > Beperkingen > FaceTime.
In Instellingen > Algemeen > Datum en tijd zorgt u ervoor dat Stel automatisch in is ingeschakeld. Als Stel automatisch in is ingeschakeld, schakelt u deze optie uit en kiest u de juiste tijdzone, datum en tijd. Schakel vervolgens Stel automatisch in opnieuw in.
Schakel iMessage en FaceTime in terwijl u bent verbonden met een ander Wi-Fi-netwerk op een andere locatie.
Als "Wachten op activering" wordt weergegeven, laat u FaceTime en iMessage gedurende 24 uur ingeschakeld. Door FaceTime en iMessage uit en terug in te schakelen, wordt de registratie opnieuw gestart.
M
- Bronnen:
-
problemen met de activering van FaceTime...