Kan ik tegenwoordig een Blackberry gebruiken zonder BIS?

Ik had namelijk gelezen, dat je WhatsApp gewoon kunt gebruiken over 3G/WiFi zonder dat je BIS nodig hebt. Om te surfen heb je eventueel Opera Mini Browser. En een mail client schijnt nog wel in de Market te vinden zijn. Klopt dit, dat ik dus zonder BIS wel de bovenstaande functies kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, zonder BIS kun je wel internetten over 3G en gebruik maken van Whatsapp. BIS is meer voor Blackberry Messenger "ping".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whatsapp kunnen de meeste mensen Gewoon gebruiken met een 3G/wifi verbinding. Uit ervaring weet ik alleen dat er bepaalde Blackberry Apps niet werken zonder BIS of BES. Denk aan Blackberry messenger, Blackberry email en Windows live messenger. Als je het zo bekijkt, dan heeft het geen nut om een Blackberry te gebruiken zonder BIS en kun je beter een Android halen. Beter voor minder.