Hoe wordt er winst gemaakt op de htc one x plus met "gratis" Urbeats?

Hallo, ik vroeg mij af hoe HTC of een externe partij zoals vodafone winst kan maken bij het aanbieden van een telefoon van rond de 500 euro en dan een abonnement verstrekt van 1e jaar 25 euro en 2e jaar 50 euro en dan gratis Urbeats erbij krijgt en ook nog eens gratis extra cloud opslag op dropbox. Ik heb hier een discussie over maar kan het niet bevatten want uiteindelijk betaal je overal voor. Ik betaal namelijk gewoon 2 jaar lang 60 euro per maand voor mijn galaxy s3 Nu heb ik wel een fors abonnement maar verschilt niet veel van wat diegene heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet niet vergeten dat er een verschil zit in het aanschaffen van bepaalde diensten door consumenten en grote bedrijven.

Als Urbeats bijvoorbeeld voor € 30 per jaar worden aangeboden aan de consument, dan betekent dit niet dat providers dit bedrag ook betalen. Meestal is het een win-win situatie voor zowel de verstrekker van de Urbeats als voor de provider. De provider heeft een lokmiddel om hun diensten aan de man te brengen en Urbeats wordt onder de aandacht van een groot publiek gebracht. De kans is groot dat mensen na hun gratis periode gebruik blijven maken van de diensten van Urbeats.

Het is dus aannemelijk dat er afspraken gemaakt worden en dat de provider slechts een fractie van de winkelprijs betaalt.

Als er geen winst op te maken zou zijn, dan zouden dergelijke gratis diensten ook NIET worden aangeboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijke antwoord.
Nu heb ik een goed en duidelijk idee van hoe het in zijn werk gaat. Met vriendelijke groet,

Andere antwoorden (1)

Er word wel degelijk winst gemaakt: Heel veel mensen komen uiteindelijk buiten hun bundels, met name als de databundels hoog zijn, zijn de belminuten laag en buiten je bundel word het meeste winst gemaakt.

Daarnaast is het dus zo dat kostprijs vele malen lager ligt.