hoe zet je spelletjes die je opgeslagen hebt op je sd weer zichtbaar op je telefoon?

ik ben van een galaxy s2 naar een s3 gegaan. Alle spelletjes heb ik opgeslagen op me sd kaart, maar als ik naar applicatie beheer ga en dan sd kaart dan staan ze er niet? Ook als ik een spelletje opnieuw download dan moet ik weer van voor af aan beginnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja, zo werkt dat niet.
Een app gebruikt veelal drie locaties
De eerste is de app, welke in het systeem word geinstalleerd, de tweede is de app data, deze staat veelal op je sd kaart, maar je hebt ook nog de cache welke ook weer elders staat opgeslagen.
Deze drie bijelkaar maken je app werkent.
Je hebt nu alleen maar de app data gekopieerd.

Als je je oude toestel nog hebt kan je het tij nog keren.
Plaatst je sd kaart terug in je oude toestel, zorg dat je het toestel ( als dat nog niet gebeurt is ) geroot hebt.
Installeer daarna Titanium backup.
En draai een complete backup.
Dit is de enige manier waarmee je alle apps en instellingen alsmede je sms berichten netwerk instellingen e.d. 1 op 1 kan overzetten.

Zie ook;
http://matrixrewriter.com/android/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op mijn S Plus, moet je taakbeheer kiezen en dan tabje gedownload kiezen en dan de app selecteren en dan kan je optie kiezen om te verplaatsen naar telefoon, en vice versa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je apps op de s2 op de sd-kaart zet, gaat een groot deel daarvan naar de usb-opslag welke wel op de telefoon zit.
Als je echter op je s3 inlogt met hetzelfde google-account, zouden de apps behouden moeten blijven.

Als dat niet is gebeurd, kun je een aantal dingen proberen:
1. Maak een back-up van je s2 via Kies, en zet hem er dan weer op via Kies op de s3. Als dat niet werkt, probeer dan eerst de apps die je echt nodig hebt met voortgang te verplaatsten naar je telefoon.
2. Root je telefoon, en verplaats de apps handmatig.