Hoe kan het dat mijn telefoon gewoon aan gaat terwijl ik heb af heb gezet?

Ik zet mijn telefoon s'nachts altijd af. Maar vanochtend rond half 6 ging hij uit zichzelf aan. Dit is al 2 keer eerder ook gebeurd (dat ik gemerkt heb). De vorige keer had ik hem die dag nog opgeladen, maar toen hij s'nachts aanging was de batterij de volgende dag leeg. (Gister was hij al bijna leeg, dus is dat logisch dat hij nu niet meer aan gaat).
De telefoon is wel een paar keer (goed) gevallen, maar verder doet hij het nog gewoon prima. (Loopt verder niet vast o.i.d.). Het gaat om de HTC Wildfire S.
Verder weet ik ook 100% zeker dat hij af stond. Ik check het altijd nog even. Hij trilde 1x en lichte toen op, net zoals wanneer ik hem aan zet. Een berichtje binnenkrijgen kan dan niet, want dan trilt hij niet (staat af).

Toegevoegd na 58 seconden:
PS. De eerste heb in mijn vraag met hem zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Indien het toestel helemaal uitgezet is zou die dus eigenlijk niet aan kunnen springen. Sowieso niet door software want er draait op dat moment niks.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er ergens iets kapot is gegaan met het vallen wat spontaan kontakt maakt en waardoor het toestel word opgestart. Als het toestel echt helemaal uitgeschakeld is kan het dus alleen een hardwarefout zijn. Dit zou dan ook kunnen verklaren dat de batterij zo snel leeg getrokken word. Je hebt dan ergens een lekstroom zitten. Om uit te sluiten dat het misschien de batterij zelf is kun je misschien eens een batterij van een vriend/kennis proberen. Of even eentje bestellen (zo duur zijn ze niet). Dan kun je de batterij duur bekijken en bekijken of het spontane opstarten over is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Waarschijnlijk zet je hem dus niet helemaal uit zover ik begrijp, maar alleen op stil? Want dan gaat dit verhaal hierboven niet op.
Zet je hem gewoon op stil of trillen dan krijg je gwoon alle berichtjes en meldingen nog gewoon binnen. Dan is het ook normaal dat je batterijn leeg getrokken word, want je toestel draait wel de software op de achtergrond. het scherm staat alleen uit. Het toestel kan dan door een melding wakker gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hij staat helemaal uit, de reactie was voor ALS hij aan zou staan. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ie dus helemaal uitstaat is het een hardwareprobleem. Ik zou bij de accu beginnen met kontroleren.

Andere antwoorden (3)

Sommige telefoons hebben een wekkerfunctie en starten zichzelf op, op een ingestelde tijd.
Kijk eens in de menu of dat zo is, en zet het dan af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gekeken en de wekker staat af, en de wekker zal niet afgaan als de telefoon uit staat...
En als het op een ingestelde tijd is, waarom is het dan steeds op een ander tijdstip en op een 'random' dag? En waarom is mijn batterij dan leeg, terwijl mijn batterij een paar dagen meegaat, met wifi?
Sorry, niet het antwoord dat ik zoek...
Ook al heb je je geluid uitstaan, je kunt nog wel oproepen en berichten binnen krijgen. En als jij daar niet op reageert, (omdat je slaapt) blijft je telefoonscherm
oplichten door de "gemiste" (whats-app) sms berichten en telefonische oproepen. Je moet meer meldingen (notificaties) uitzetten. En 's nachts aan de oplader leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij staat helemaal uit, dus het zijn geen berichtjes.
Het kan zijn dat je een app hebt geïnstalleerd die toegang heeft tot de functies van je telefoon.
Ik had laatst een app die een 0900 nummer had gebeld en dat viel gelijk op omdat ik de telefoon net had en er nog niet mee gebeld had omdat ik het tegoed van mijn oude telefoon nog aan het opmaken was.