Stel..., ik wil een (nieuwe) andere Smartphone kopen. Volstaat een (iets) verouderd model van Samsung, iPhone, HTC of Nokia ook, als je deze update?

Wil je bij een sim-only abonnement of verlenging van je abonnement een nieuw (of prepaid) toestel, dan betaal je daar voor een los toestel, of (indirect/éénmalige bijbetaling) in je abonnement voor. De ontwikkeling van telefoons gaat net als met computers heel hard. Om dat bij te willen benen, en als je het nieuwste van het nieuwste wilt, betaal je steeds de hoofdprijs, terwijl zo'n apparaat al "verouderd" als je de winkel uitloopt.
Blijven er updates voor "oudere" toestellen beschikbaar...? Of heb je na verloop van tijd zo'n achterhaald apparaat waar niks meer voor te verkrijgen is? Het ligt er natuurlijk aan welke eisen je er aan stelt, maar kun je de rest "bijbenen", (met beschikbare updates), en blijft dat zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord @AnywayNL Ik bedoel ook: loop je echt achter, of is het nog functioneel en goed werkend? Wat je er mee wilt en doet speelt ook mee natuurlijk. In mijn laptop heb ik onlangs een geheugen stripje erbij in gezet. Zo kan ie weer even mee. Er zijn voor Android toestellen 100.000-en apps te verkrijgen, sommige zijn vernieuwd/verbeterd en alleen te gebruiken op nieuwere toestellen. Maar (niet het nieuwste) is toch voldoende? En nieuwe producten hebben (uit eigen ervaring) kinderziekten. Als je een iets verouderd product koopt waarvan er al veel verkocht zijn, weet je dat het goed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als je dan bv een 3s neemt, dan kun je heel veel apps, (zoals facebook) niet eens meer plaatsen, omdat de telefoon niet compatibel is! Ik heb zelf een 4s en een 3g (nl en spaans sim) en met die 3 bel ik uitsluitend, de rest is knudde

Antwoorden (2)

Voor de iphone volstaat dat prima, ook voor de oudere modellen komen updates uit en ze doen het nog prima ook. Zo doe ik het ook, niet altijd voor de aller nieuwste gaan, laat iemand anders maar de hoofdprijs betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ga altijd voor de vorige model.
Op moment kunt u de iphone 4 kopen (los) voor 421 euro.
een de samsung galaxy s advance krijgt u voor 258 euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
beide systemen krijgen regelmatig updates!!