Is het mogelijk dat een mobiele nummer door 2 personen gebruikt word?

Hallo allemaal,

Zoals de vraag luid: Is het mogelijk dat een mobiele (06) nummer door 2 personen tegelijkertijd gebruikt word?

Ik ken iemand die dit namelijk bekend of mij wijs probeert te maken.
Diegene beweert dat hij/zij wel een abonnement heeft en de andere (waarvan hij/zij wel weet dat dit een hij is), geen abonnement heeft.

Is dit mogelijk?
Ik vond het zwaar onwaarschijnlijk klinken namelijk.
Ik zou dan eerder aannemen dat persoon B (zonder abonnement) dan persoon A (met abonnement)'s mobiel in handen heeft.

Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(wordt)

Antwoorden (5)

Nee dat is niet mogelijk want anders zou je een sms naar twee Irma den sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit is onmogelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan duo kaarten een abonnement , twee kaarten , een voor in de zeg auto , iPad , of ? In het verleden toen er nog een vaste autotelefoon werd gebruikt (voor de Bluetooth ) heel vaak gebruikt in de zakelijke markt . Nu vaak in dien de een aan staat is de ander uit . Dus zover ik weet bestaat het niet meer dat 2 toestellen (simkaarten) tegelijk gebruikt kunnen worden . Wel ik telefoneer , zet m'n toestel uit en gebruik zeg m'n 3G van m'n iPad met de duo sim of gebruik m'n vaste auto telefoon .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Je telefoon 1 hoeft niet uit te staan als je telefoon 2 gaat gebruiken het is alleen wel zo dat je data naar de simkaart wordt gestuurd die je als laatst hebt gebruikt. Dus voorbeeld
Ik heb 2 telefoons met en duo kaart ik bel iemand op met telefoon 1 om iets af te spreken en ga met telefoon 2 de deur uit.. Dan ben ik op dar moment niet bereikbaar om dat alle meldingen binnen komen op telefoon 1. Pas als ik met telefoon 2 eem sms bericht stuur of een nummer bel koken daar weer de meldingen op binnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet helemaal waar @steefun. Een gsm zoekt regelmatig kontakt met de dichtsbijzijnde zendmast. Vooral als je eentje thuis laat liggen en met de ander je gaat verplaatsen zal op een gegeven moment die andere gsm verbinding zoeken met een andere mast, omdat het signaal van de ene mast te zwak word. Op dat moment meld ie zich dus aan op het netwerk en zal de gsm die thuis ligt afgemeld worden. Totdat de thuis gsm weer verbinding gaat zoeken en zich aanmeld. Dan zal de verplaatsende gsm afgemeld worden. En zo door. Je weet dus nooit welke gsm aangemeld is.
Is het mogelijk? Ja. Heb je er wat aan? Nee.
Ik gebruik zelf ook een duosim. één voor mijn prive telefoon en één voor de gsm als ik op het werk ben. Je kan echter maar 1 telefoon tegelijk aan zetten. Heb je beide telefoons aan staan, dan weet je namelijk niet welke op dat moment verbinding heeft. Een gsm meld zich namelijk op gezette tijden aan op de dichtsbijzijnde zendmast. Een mobiel nummer kan maar 1 keer aangemeld zijn. Je hebt dan dus geen flauw idee wanneer welke gsm aangemeld is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, maar het is niet mogelijk dat 2 verschillende mensen op hetzelfde moment dezelfde 06 nummer gebruiken? (persoon A met abonnement, persoon B zonder)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Er is altijd maar 1 gsm verbonden. Beide personen kunnen nooit tegelijk met hetzelfde nummer verbinding met de gsm mast maken.
Ja dat is mogelijk.
Een sim kan gekloont worden, waardoor er twee identieke nummers onstaan op twee verschillende sims.

Doch de beveiliging in ons netwerk maakt het e.e.a. lastig,
tenminste dat is wat onze providers ons wijsmaken.
Er kan immers maar slechts met 1 nummer ingelogt worden op het netwerk.
Zodra toestel nr 2 zich inlogt met hetzelfde nummer dan krijgt deze een netwerkfout, daar het toestel ( dat nummer ) zich al reeds eerder had aangemeld.
Onze toestellen geven om en nabij de 15 minuten een signaal af en check zich in bij de dichtbijzijnste mast.
Gebeurt dit op twee verschillende plaatsen tegelijk, tja dan heb je al een probleem.
Dus mogelijk, Ja.
Praktisch, nee

Doch zijn er voorbeelden ten over dat deze methode wel gebruikt word en ook nog werkt.
Google er maar eens op.

De gedachte dat veel mensen hebben dat het Imei nummer de verificatie doet is foutief, Imeinummers kan je herschrijven en zijn gekoppeld aan het toestel en niet aan het nummer.

Maar niet alleen sims kunnen gekloont worden, een compleet toestel kan ook gekloont worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phone_cloning

http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2012-07-02/security/32507577_1_sim-card-subscribers-bsnl-office