Waarom kan ik sommige apps die GPS nodig hebben niet installeren op mijn Arnova 7b G2?

Als ik een app wil installeren (bijv. Marktplaats) geeft hij aan dat hij niet geïnstalleerd kan worden. Dit komt omdat de app GPS nodig heeft. Dit heeft mijn Android-tablet niet! Waarom kan ik hem dan niet installeren? Ik snap het niet helemaal…

GPS is toch denk ik optioneel en dus niet vereist voor elke app?

Het rare is wel dat de app 'Maps' van Google WEL geïnstalleerd kan worden, deze app heeft voor sommige onderdelen ook GPS nodig?!

Hoop dat er een antwoord komt hiervoor…...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Sommige apps hebben idd Gps nodig.
Als jij inlogt op GPlay om een app te downloaden dan "ziet" GPlay als het ware jouw configuratie en als deze niet tegemoet komt aan de eis van de app dan wordt deze niet geinstalleerd.
Waarom de ene app wel wil installeren en de andere weer niet, ligt aan de ontwikkelaar.

Wellicht dat je kunt proberen om de door jouw begeerde app elders te downloaden via internet en dan rechtstreeks op jou tab te zetten en dan vandaar uit probeert te installeren.