Is er een verschil tussen de opladers van Apple met de iPhone en de iPod?

Mijn vader zegt steeds dat er een verschil tussen zit en dat ik met zijn oplader van de iPhone niet mijn iPod kan opladen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Nee, de opladers van de iPhone en iPod zijn gelijk, je kan je zelfs je iPod met een iPad oplader opladen.
Je kan alleen niet een iPod 4 of iPhone 4/4S opladen met een oplader voor de iPod 5 of iPhone 5, andersom zou dit wel kunnen met een tussenblokje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, dat is onzin. De oplader van de iPod en de iPhone hebben hetzelfde Apple-plugje en werken alle twee via USB of een USB-adapter. Ze geven dezelfde hoeveelheid stroom door.

Als je het zeker wil weten, moet je even de kleine lettertjes op de oplader lezen.

Op onderstaande website is het eerste product een oplader voor iPod en iPhone.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is onzin. Wat wel zo is is dat je 2 verschillende opladers hebt.
- een oplader met een dik beginstuk.
- een oplader met een dun beginstuk
(Zie fotos)
Met een dik beginstuk kun je een alles opladen behalve de nieuwe iphone 5 en ipod 5
Met een dun beginstuk kan je alle ipad's niet opladen. Dat heeft met de hoeveelheid ampere te maken.