Home button, Ipod 4g kapot, iemand die me kan helpen?

Ik heb mijn ipod nu iets langer dan een jaar, het gaat om een ipod 4g 32gb. Sinds kort wil thet home knopje niet meer terug naar boven, en hij zit nog vast. Ik zocht op internet op wat ik er kon tegen doen en daar hadden ze het over calibreren van de home button, helaas is dit een hardware fout en geen software. Dus ik op zoek naar hardware oplossingen. Vond ik een filmpje dat je een beetje alcohol op het knopje moest doen en moest uitsmeren, helaas werkt dit ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik het knopje weer om hoog kan krijgen.
Ik weet dat je ook een virtuele home button kan maken, door bij je instellingen in te stellen, maar een werktend knopje onder is net zo makkelijk.
Als iemand enig idee heeft hoe ik dit kan repareren, zonder mijn ipod uit elkaar te halen of tonnen te betalen in de winkel voor reparatie, SHARE, want ik vind dit heel zonde!

Groetjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik ben bang dat je hem toch uit elkaar moet halen. Of je probeert met iets plats of scherps het plaatje van de homebutton omhoog te wippen als het ergens achter haakt. Maar een iPod is heel gevaarlijk uit elkaar te halen omdat alles heel breekbaar is. Pas ook op met vloeibare stoffen zoals de alcohol. Dit kan de iPod nog erger beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft hem helemaal niet te repareren. Er is een app genaamd assistive touch en die zorgt voor een home knop op je scherm door middel van een klein rondje aan de zijkant van het scherm te plaatsen. Als je daar op klikt krijg je een menutje met vier opties zoals favorieten en instellingen maar ook de home knop. Zo hoef je geen dure reparaties te verrichten die nu maar alleenaar duurder worden omdat die nieuwe ipod touch al weer uitkomt. Ik hoop dat dit heeft geholpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het plaatsen van vier vingers op het scherm, om deze vervolgens in een knijpbeweging naar elkaar toe te brengen, heeft het zelfde effect als het indrukken van de homebutton. Vier vingers vanuit onder in het scherm naar boven bewegen heeft hetzelfde effect als de homebutton dubbelklikken. Hiermee haalt u de telefoon niet uit slaapstand, maar ik hoop dat U hiermee wat functionaliteit terug krijgt totdat U uw telefoon heeft laten repareren.