Krijg je een rekening voor de telefoon als je deze 'krijgt' bij verlenging van een abonnement?

Ik wil een nieuwe Iphone overnemen van iemand die deze 'gekregen' heeft bij verlenging van een abonnement. Heeft die persoon een bon/rekening van de telefoon bij de verlenging gekregen, althans is dat gebruikelijk? Mijn vrees is namelijk dat Apple op de Iphone geen garantie geeft, als de bon niet overlegd kan worden.

paulus811
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ja, hij/zij moet er een afleveringsbon of nota van hebben ontvangen. Of de iPhone nu per (pakket)post is geleverd of in de winkel, dat maakt niet uit. Er wordt altijd een dergelijk document bij gegeven. Vaak staat daar ook op dat het tevens dient als garantiebewijs. Dus die nota moet je er wel bij krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Dank je, duidelijk antwoord!
Een bon in de zin van deze Iphone kost € 645 krijg je niet. Wel een leverings of pakbon. Nu is dit bij Apple producten helemaal geen probleem. Je kunt namelijk on-line je produt registreren en koppelen aan jouw naam. Als je de Iphone via USB koppelt aan jouw computer en I-tunes verschijnt op het scherm (wel I-tunes van te voren installeren) dan gaat het allemaal automatisch. Je moet alleen jouw gegevens invullen. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord ari49. Maar is het dan niet zo dat wanneer je aanspraak wilt maken op garantie, je alsnog een bon moet laten zien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste paulus811, Als het apparaat is geregistreerd bij Apple kunnen ze via die registratie exact zien waar gekocht etc. HAd dit probleem ook bij een IPOD Op het nummer van het apparaat konden zij (Apple) exact vertellen wanneer het machine was gekocht en waar het was gekocht. Dus geen enkel probleem in geval reparatie en garantie.