Hoe moet ik mijn mobiel afgegeven als ik hem inlever?

Morgen brengt mijn vader mijn mobiel terug bij de winkel waar ik hem gekocht heb, want er is iets kapot. Ik heb namelijk geen mobiel netwerk meer (geen één simkaart doet het in mijn telefoon, terwijl in andere telefoons de simkaart wel werkt).

Moet ik hem uitzetten? Of aan later zonder wachtwoord erop? Maakt het uit of mijn simkaart erin zit? Want ik heb geen idee wat ze met mijn mobiel gaan doen?

Weet iemand misschien wat handig is? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Reset hem even naar de fabrieksinstellingen en tjek even dan dat er geen dingen van je opstaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zaak je wachtwoord tijdelijk uit te schakelen zodat de mensen in de winkel de telefoon kunnen testen.
Ook moet je de originele SIM-kaart er in laten waarmee de telefoon gewerkt heeft (en weer moet werken) omdat met die combinatie een eventueel SIM-lock open staat.
(Als je nu een andere SIM-kaart wilt gebruiken kan juist SIM-lock de oorzaak van jouw probleem zijn)
Als je bang bent voor privacy haal dan gevoelige foto's, berichten etc. van de telefoon.
Je kunt je telefoon uitgeschakeld inleveren, zonder wachtwoorden kan hij dan ingeschakeld worden door de mensen die hem gaan repareren. Vooral als dat niet direct kan is dat van belang omdat anders de batterij al leeg kan zijn voordat ze er naar kunnen kijken, het kost dan weer extra tijd om hem eerst op te laden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Mijn telefoon is Simlock vrij, dus daar ligt het niet aan. Ik heb overigens niet de Simkaart die ik had bij aankoop, maar ik weet niet of je dat bedoelt met de originele simkaart? Want met deze simkaart heeft hij het al wel heel lang gedaan en ik wil ook dat hij het met deze simkaart weer doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Originele SIM-kaart hoeft niet, lever hem met de SIM waarmee hij gewerkt heeft en die je weer wilt gebruiken.
Succes!