Heb ik nog garantie op mijn Apple iPod?

Hey, ik heb een Apple iPod (4e generatie) gekregen, 5 December 2010. Laatst heeft mijn kat hem van tafel gestoten waardoor er een enorme barst in zit. Hij doet het nog helemaal behalve de plug-in voor de muziek. Als ik mijn headphones in de plug-in doe en ik houd/druk hem niet vast aan de onderkant, komt het draadje er weer uitvallen. Ook is het volume zónder oortjes niet meer hard.
Nu weet ik dat Apple de 1 jaar garantie hanteert, maar heb ik ook gelezen dat in het Nederlandse Wetboek (?) staat dat een consument recht heeft op 2 jaar garantie. Samenvatting: Mijn kat tikte hem van tafel, ik zit nog binnen de 2 jaar garantie. Hij werkt niet meer goed. Heb ik nog garantie op een nieuwe, verbeterde iPod?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Denk nou even zelf na! Is dit een fabrieks fout? Dit schade door van buitenaf komend onheil, daar kan appel niets aan doen. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Dus geen garantie!!!! Je kan hoogstens je kat aansprakelijk stellen maar ik ben bang dat die niet werkt, geen geld verdiend dus geen nieuwe voor je kan kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In nederland geldt inderdaad wettelijk twee jaar garantie. Alleen na zes maanden moet de consument aantonen dat het apparaat het niet meer doet door een fabrieksfout.
maar dat de ipod kapot is gegaan door je kat, valt niet onder de garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die garantie geldt niet voor jouw dat gaat om fabrieksfouten. op hardware en software
Dit is schande door een ongeluk.
dat wordt niet gedekt door apple
capthavoc