Kan ik mijn mobiel(simpel) abbonement opzeggen na de BTW verhoging?

vanaf 1 oktober wordt mijn abonnement 20 cent duurder door de btw verhoging, dit maakt me niet zo veel uit.
maar ik wil al een tijdje onder mijn abonnement uit komen, kan dit nu?

en weet iemand hoe duur het is om abbo bij simpel op te zeggen zonder reden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan je abonnement afkopen, maar dan koop je alleen de resterende tijd af voor de prijs die je toch wel zou betalen.

En nee, door de BTW-verhoging kan je geen contracten opzeggen. BTW-verhogingen komen vanuit de staat en dat is overmacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een BTW verhoging is geen geldig argument om je contract op te zeggen. Wel mag je het contract opzeggen als je provider de maandprijs naar boven afrondt. Maakt hij van 21,04 dan 21,95 dan mag dat dus niet.

Opzeggen is maandabonnement * het aantal resterende maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een abonnement opzeggen tijdens het ‘eerste contract’ kan normaal niet. Of die mogelijkheid moet in de algemene voorwaarden worden genoemd. Er kunnen ook kosten in rekening worden gebracht als de mogelijkheid tot voortijdige beëindiging bestaat, waardoor je in veel gevallen het abonnement net zo goed kunt uitdienen.

Als je het abonnement echter door laat lopen na de periode waarvoor het in eerste instantie aangegaan was (‘stilzwijgende verlenging’) dan kun je het opzeggen met maximaal een maand opzegtermijn, zonder kosten.

BTW-verhogingen leiden niet tot een mogelijkheid voor tussentijdse opzegging van een ‘eerste’ contract. Zo’n verhoging van het BTW-tarief is namelijk een wettelijke maatregel.