Hoe kun je een HUAWEI G700 telefoon resetten, en daarmee alle app's verwijderen?

Mijn vrouw heeft absoluut geen gevoel voor techniek, maar wil graag whatsappen met de (klein-)kinderen. Regelmatig kwamen er reclamebeelden op haar telefoon maar het was nog te doen.

Ondertussen verschijnen er zoveel reclames op haar beeldscherm dat het niet meer werkbaar is. Als ze kiest voor instellingen heeft ze niet de tijd om iets uit het instellingenmenu te kiezen omdat er alweer meerdere reclames verschijnen. Als ze vervolgens per ongeluk niet op een kruisje tipt maar net ernaast....., hupsakee weer een app. gedownload.

Nu heb ik geprobeerd om het toestel terug te zetten op de fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet het gewenste resultaat.

Ik druk "volume omhoog en de aan- en uittknop" tegelijk in, totdat ik kan kiezen voor "wipe data / factory reset". Vervolgens kies ik voor "delete all user data".
Hierna verschijnen de opdrachtregels: "Formatting /cache....", "Formatting /data....", "Formatting /cache...." en tenslotte "Data wipe complete."

Daarna kies ik "reboot system now" en verschijnen de regels "Do-cust enter", "copying files" en tenslotte "copy cust files succeed".

Hierna verschijnt de melding Android is upgrading met de mededeling "Optimizing app 1 (tot 137) van 137". Dit duurt enkele minuten waarin ik denk hoe krijg ik die app's eraf?
Tenslotte verschijnt de melding "Unfortunately. System Update has stopped"

Wie kan helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Naar mijn idee is de ROM niet goed meer. Dat is de achterliggende backup waaruit Android opnieuw wordt geinstalleerd. De gevolgde stappen leken mij wel OK, die had ik zelf willen aanraden toen ik het begin van de vraag las.
De ROM is een lastiger verhaal, deze updaten/herstellen is iets wat zeker in geval van garantie aan de leverancier kan worden overgelaten. Let wel op of er geen kosten in rekening gebracht gaan worden, die kan het geval zijn als de telefoon "geroot" (gemodificeerd door de gebruiker) is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als u aan een nieuwe smartphone toe bent, vooral voor Whatsapp. Dan zou ik een voordelige Microsoft/Nokia Lumia overwegen.