Het hangt van de lader en van de USB poort af. Er zijn high-power USB poorten die 1000mA leveren, die laden sneller dan de meeste USB poorten (500mA). Daarnaast zijn sommige iPad laders 2300mA, deze laden nog sneller.

Of je een origineel snoer gebruikt maakt niet uit.

Wanneer een accu helemaal leeg is (tot 0%), duurt het over het algemeen een stuk langer om hem weer volldige op te laden doordat de eerste 10% een stuk langzamer gaat dan de rest.

Om op jouw vraag terug te komen: Het kan dus wel normaal zijn, zeker als je een zwakkere lader gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is niet normaal. Tenzij je hem oplaadt aan een USB poort op je computer, dan kan het. Gebruik je de officiële Apple-lader en heb je deze ingeplugd in een stopcontact?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je MOET de snoer gebruiken die je met de ipad hebt meegekregen, want als je het met een iphone of ipod oplader doet, dan gaat het 3x zo langazaam en heb je kans dat het snoer beschadigt raakt. Laadt hem ook niet op je computer want dat duurt nog langer.