Met het unlocken van de bootloader kunt u aangepaste ROMS op je telefoon zetten en zo kan je betaalde applicaties bijvoorbeeld op de één of ander manier er gratis op instellen.

Toch raden de smartphone fabrikanten standaard gebruikers niet om de bootloader te ontgrendelen (unlocken), omdat je anders de garantie/warranty verliest want aangepaste ROMS plaatsen is niet legaal toegelaten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik ook een Android toestel maar ik heb eigenlijk weinig verstand van rooten :) Als je een sterke processor hebt en voldoende RAM-geheugen; hoef je volgens mij zelfs niet te rooten :) Je kunt deze vraag misschien op specifieke smartphone forums vragen?